تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

تعویض شیشه اجاق گازهای صفحه شیشه ای

اجاق گاز های شیشه ای زیبایی بسیاری به آشپزخانه های ایرانی می بخشد اما هر زیبایی نیاز به مراقبت های بسیار زیاد دارد. با مطالعه روش های نگهداری از اجاق گاز های شیشه ای، می توانید اطلاعات لازم جهت مراقبت از این نوع گازها را به دست بیاورید. با وجود تمامی تلاش ها جهت حفظ و نگهداری از این محصولات، همچنان ممکن است شیشه اجاق گاز دچار شکستگی شود. در چنین شرایطی چه اقدامی لازم است؟ آیا تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز امکان پذیر است؟ در ادامه به پاسخ این پرسش ها وسایر مجهولات ذهنی شما می پردازیم.

2 - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

تعویض شیشه اجاق گاز صفحه شیشه ای

در هنگام شکستن شیشه اجاق گاز چه اقدامی لازم است؟

در قدم اول خونسردی خود را حفظ کرده و شیر گاز دستگاه را قطع کنید. ممکن است اتصالات لوله های داخلی گاز، بر اثر شکستن شیشه، سست شده باشند و در نتیجه موجب نشتی گاز بشوند. در نتیجه هرگز از اجاق گازی که شیشه آن شکسته است، استفاده نکنید.

در قدم بعدی باید با یک مرکز معتبر تامین و تعمیر شیشه های سکوریت حرارتی، جهت تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز، تماس بگیرید. قبل از برقراری تماس با مرکز مربوطه جهت سهولت پاسخ دهی، بهتر است لیستی از اطلاعات مربوط به گاز خود تهیه کنید تا با استفاده از آن بتوان بهترین گزینه مورد نظر و مناسب با اجاق گاز شما را تعیین کرد.

  • مشخص کنید اجاق گاز شما محصول کدام شرکت و برند است. شیشه یدکی برخی از برندهای معتبر به صورت آماده موجود است. با این وجود همچنان باید سایر اطلاعات نیز در دسترس تیم تامین کننده قرار داده شود.
  • نوع اجاق گاز شیشه ای خود را مشخص کنید. اجاق گازهای صفحه شیشه ای در ایران به ۲ شکل در دسترس هستند: اجاق گازهای صفحه ای رومیزی و اجاق گاز های مبله. اجاق گازهای صفحه ای رومیزی اجاق گاز هایی هستند که به صورت توکار بوده و بر روی کابینت نصب می شوند. در این نوع از اجاق گازها، محل قرار گیری ولوم شعله ها، بر روی صفحه شیشه ای است. اجاق گازهای مبله اجاق گازهای ایستاده ای هستند که صفحه روی اجاق گاز شیشه ای است. در این نوع اجاق گازها محل قرار گیری ولوم شعله ها بر روی سطح شیشه قرار ندارد.
اجاق گاز مبله - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز مبله

اجاق گاز رومیزی صفحه شیشه ای - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز رومیزی صفحه شیشه ای

  • مشخص کنید اجاق گاز شما چند شعله است. اجاق گاز های صفحه شیشه ای به صورت ۲ تا ۵ شعله در بازار ایران ارائه می شوند.
اجاق گاز دو شعله - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز دو شعله

اجاق گاز سه شعله - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز سه شعله

اجاق گاز چهار شعله - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز چهار شعله

  • محل شعله پلوپز (شعله بزرگ گاز) گاز را مشخص کنید. در اجاق گازهای ۵ شعله، شعله پلوپز می تواند در مرکز یا در سمت راست ویا چپ قرار بگیرد.
اجاق گاز سه شعله - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز سه شعله

اجاق گاز 5 شعله پلوپز چپ - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز ۵ شعله پلوپز چپ

اجاق گاز 5 شعله پلوپز راست - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز ۵ شعله پلوپز راست

  • فاصله بین دو ولوم شعله را اندازه گیری کنید. این مورد یکی از مهمترین فاکتور ها در تعیین نوع شیشه مورد نیاز شماست. برای این کار ابتدا سرپوش دو ولوم مجاور را برداشته و سپس به وسیله یک متر فلزی و یا یک خط کش، فاصله مرکز به مرکز دو لوله برنجی ولوم را اندازه بگیرید. این فاصله باید ۵.۵، ۶ و یا ۶.۵ سانتی متر باشد. این فاصله در برخی از اجاق گازهای خارجی بیشتر است. در نتیجه برای تعویض شیشه این نوع از اجاق گازها، باید لوله اصلی نیز تعویض شود.
  • ابعاد اجاق گاز خود را اندازه گیری کنید. برای تهیه شیشه جدید باید اندازه حدودی شیشه قبلی را به دست بیاورید. برای این منظور به وسیله یک متر فلزی، طول و عرض قاب اجاق گاز را اندازه بگیرید. در نظر داشته باشید که در اجاق گاز های صفحه ای رومیزی، اندازه نهایی شیشه، ۱ تا ۲ سانت بزرگ تر از ابعاد قاب گاز است چرا که شیشه باید بر روی کابینت قرار گرفته و قاب را به طور کامل بپوشاند.
درباره این موضوع بیشتر بدانید:
تعویض شیشه اجاق گاز رومیزی

در نهایت شکل شماتیکی از گاز خود را با اندازه های به دست آمده ترسیم کنید و همراه با سایر اطلاعات در اختیار تیم تامین کننده شیشه، قرار دهید. تکنسین تیم با توجه به اطلاعات شما، مناسب ترین شیشه را برای اجاق گاز شما انتخاب کرده و نسبت به تعویض آن ویا تحویل شیشه اقدام می کند.

شکل شماتیک اجاق گاز همراه با اطلاعات لازم - تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز

شکل شماتیک اجاق گاز همراه با اطلاعات لازم

تیم تعمیرچی با بیش از ۱۶ سال سابقه در زمینه تعویض صفحه شیشه ای اجاق گاز، دارای بیشترین تنوع شیشه های سکوریت این نوع از اجاق گازها است و میتواند در بیش از ۹۵ درصد شیشه مورد نیاز و متناسب با اجاق گاز شما را تامین نماید.

جهت اطلاع از موجودی شیشه مورد نظر خود میتوانید اطلاعات اجاق گاز خود را به شماره زیر واتساپ یا تلگرام نمایید تا تکنسین های تعمیرچی در اسرع وقت، مشاوره های لازم را به شما ارائه دهند.

قیمت تعویض شیشه اجاق گازهای صفحه شیشه ای چقدر است؟

شیشه های یدکی موجود در شرکت تمیرچی بسته به مدل اجاق گاز، مواد اولیه، شرکت تولید کننده و چاپ و رنگ شیشه ها، دارای قیمت های متفاوتی هستند.

درباره این موضوع بیشتر بدانید:
تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

تلاش تیم تعمیرچی، ارائه با کیفیت ترین شیشه با مناسب ترین هزینه برای شما عزیزان است.

در برخی موارد شیشه یدکی اجاق گاز شما موجود نیست، در این شرایط می توان از شیشه یدکی مدل دیگری از اجاق گاز استفاده کرد، اما از آنجایی که مشخصات اجاق گازهای مختلف، با یکدیگر متفاوت است، لازم است تا برخی اقلام دیگر نیز در اجاق گاز شما تعویض شود. چرب گیر و چدنی گاز از جمله این موارد هستند.

تیم تعمیرچی، جهت تامین نیاز تمامی هموطنان گرامی، شیشه های سکوریت مقاوم به حرارت را، به صورت روزانه، به تمامی نقاط ایران، ارسال می نماید.

جهت استعلام موجودی و قیمت شیشه اجاق گاز خود، تصویر اجاق گاز و اطلاعات اجاق گاز خود را به شماره ۰۹۱۰۱۹۶۰۳۹۹ ارسال نمایید، تا متخصصین با تجربه تیم تعمیرچی، در اسرع وقت، به شما پاسخ دهند.

همچنین تیم تعمیرچی با در اختیار داشتن متخصصین با تجربه در زمینه تعویض شیشه های اجاق گازهای صفحه شیشه ای، اقدام به تعویض شیشه اجاق گاز، در استان تهران، می نماید.

Comments are closed.