تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

1 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

تعویض شیشه درب اجاق گاز فر و طرح فر

 

2 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

تعویض شیشه درب اجاق گاز

اجاق گاز از مهمترین ملزومات و وسایل هر آشپزخانه ای به حساب می آیند. اجاق گازها در سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

  • اجاق گازها رومیزی
  • اجاق گازهای توکار یا صفحه ای
  • اجاق گازهای ایستاده

اجاق گازهای ایستاده در دو نوع فردار و طرح فر در بازار ارائه می شوند. معمولا درب محفظه فر و یا طرح فر این گازها از نوع شیشه است. شیشه به کار رفته در این محصولات سکوریت بوده و در برابر ضربات معمولی مقاوم است، با این حال ممکن است در صورت استفاده نا درست و یا نگهداری نامناسب، این شیشه ها نیز دچار شکستگی شوند.

نگهداری مناسب از این شیشه ها مستلزم رعایت برخی نکات است که با مطالعه روش های نگهداری از شیشه های سکوریت حرارتی، می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

تعمیرچی در این مطلب در نظر دارد تا اطلاعات لازم در هنگام شکستن درب شیشه ای اجاق گازهای ایستاده را در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید.

در هنگام شکستن شیشه درب اجاق گاز ایستاده چه باید کرد؟

شیشه های سکوریت در هنگام شکستن متلاشی شده و به قطعات ریز تبدیل می شوند. این قطعات دارای لبه های تیز نبوده و موجب ایجاد زخم و بریدگی در بدن نمی شوند. با این حال بهتر است درقدم اول مراقبت های لازم جهت جلوگیری از بروز آسیب به بدن، اجرا شود.

3 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

شیشه سکوریت خرد شده

در مرحله بعد بهتر است اطلاعات لازم را از اجاق گاز خود جمع آوری کرده و با یک مرکز معتبر تامین و تتعویض درب شیشه ای اجاق گاز، تماس بگیرید.

تعمیرچی جهت سهولت کار شما، لیستی از اطلاعات لازم جهت تعیین شیشه مناسب برای تعویض شیشه اجاق گاز را برای شما فراهم کرده است:

اطلاعات لازم جهت تعویض شیشه اجاق گاز

  • در ابتدا مدل و برند اجاق گاز خود را مشخص کنید. شیشه یدکی برخی از برندهای معتبر به صورت آماده در بازار موجود هستند و با مشخص کرده مدل گاز به راحتی میتوان شیشه مناسب را تعیین کرد. با این وجود جهت اطمینان، بهتر است سایر اطلاعات را نیز مشخص نمایید.
  • اجاق گاز شما فردار است یا طرح فر؟ در اجاق گازهای فردار، لازم است شیشه سکوریت مقاوم به حرارت و با کیفیت بالا باشد تا در هنگام استفاده از فر، توان تحمل حرارت را داشته باشد و مجدداً دچار شکستگی نشود. در اجاق گازهای طرح فر، مسئله تحمل حرارت مطرح نیست و تنها مسئله مورد توجه، سکوریت بودن شیشه است تا در صورت شکست مجدد، شیشه خرد شده و موجب بروز آسیب جسمی در فرد نشود.
  • اجاق گاز شما چند درب دارد؟ معمولا اجاق گازهای موجود در بازار می توانند از ۱ تا ۴ درب داشته باشند.
4 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز فردار دو درب

  • شیشه اجاق گاز شما خمیده است یا صاف؟ شیشه برخی مدل های گاز به صورت خمیده ساخته می شوند. این خمیدگی می تواند در راستای طول و یا عرض شیشه باشد. در صورتی که شیشه مورد نظر شما خمیده است، مشخص کنید این خمیدگی در کدام راستای شیشه قرار دارد.
5 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

شیشه خمیده در راستای عمود

6 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

شیشه خم در راستای افق

  • مشخص کنید در اجاق گاز شما، دستگیره بر روی شیشه نصب می شود یا خیر!؟ در برخی از مدل های اجاق گاز دستگیره بر روی شیشه قرار می گیرد، در این حالت باید سوراخ هایی برای نصب دستگیره بر روی شیشه تعبیه گردد. در صورتی که در اجاق گاز شما نیز دستگیره بر روی شیشه نصب می شود، باید فاصله بین دو پیچ متصل کننده دستگیره را اندازه گیری کنید. همچنین فاصله دستگیره تا ضلع بالایی شیشه نیز باید اندازه گیری شود.
7 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

دستگیره نصب شده بر روی درب شیشه ای

8 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

اندازه گیری فاصله بین دو پیچ دستگیره

  • لبه های برخی از شیشه ها گرد و در برخی لبه ها تیز هستند. مشخص کنید شیشه مورد نظر شما از کدام دسته است.
  • مشخص کنید شیشه چگونه به اجاق گاز متصل می شود. در بیشتر اجاق گازها، در قسمت پایینی درب فر، یک زوار نیم تا یک سانتی وجود دارد که شیشه داخل آن قرار گرفته و در جای خود ثابت می شود. در برخی دیگر از اجاق گازها، شیشه به وسیله براکت های استیل به اجاق گاز متصل می شود. در این مدل ها این صفحات فلزی به شیشه می چسبند و شیشه را در جای خود ثابت نگه می دارند.
عکس copy - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز دارای براکت استیل بر روی شیشه

10 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

اجاق گاز بدون براکت استیل بر روی شیشه

  • ابعاد شیشه اجاق گاز خود را اندازه گیری کنید. درمدل های براکتی تنها کافی است طول وعرض براکت را اندازه گیری کنید. درمدل های زوار دار، باید طول زوار را به عنوان طول شیشه در نظر بگیرید. برای اندازه گیری عرض شیشه باید متر را در زیر زوار قرار داده و تا محل مورد نظر (بالاترین نقطه ای که شیشه به ولوم های شعله گیر نکند) اندازه گیری کنید.
11 - تعویض درب شیشه ای اجاق گاز

اندازه گیری طول و عرض شیشه

بعد از جمع آوری اطلاعات لازم، شکل شماتیکی از شیشه مورد نظر خود رسم کرده و برای یک مرکز معتبر تعویض درب شیشه ای اجاق گاز، ارسال کنید.

درباره این موضوع بیشتر بدانید:
تعویض شیشه اجاق گاز رومیزی

قیمت تعویض شیشه اجاق گاز چقدر است؟

شیشه های سکوریت آماده در بازار بر اساس کیفیت ساخت، رنگ، مواد اولیه، کارخانه تولید کننده، ابعاد شیشه و نوع برش، قیمت های متفاوتی دارند.

به طور کلی شیشه های خمیده قیمت بالاتری نسبت به شیشه های صاف دارند. همچنین مشخص است هرچقدر ابعاد شیشه بزرگتر باشد، قیمت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

پس از جمع آوری اطلاعات ذکر شده، با ارسال اطلاعات به شماره ۰۹۱۰۱۹۶۰۳۹۹، متخصصین تیم تعمیرچی در اسرع وقت موجودی و قیمت شیشه مناسب را به شما اعلام می کنند.

در برخی موارد نیز ممکن است شیشه یدکی درب اجاق گاز شما در بازار موجود نباشد، در این شرایط تیم تعمیرچی می تواند نسبت به ساخت شیشه مناسب اجاق گاز شما اقدام نماید.

تیم تعمیرچی با ۱۶ سال سابقه درخشان در زمینه تولید و تعویض درب شیشه ای اجاق گاز، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه ساخت و تولید شیشه های سکوریت حرارتی است و می تواند با کیفیت ترین شیشه های سکوریت را با مناسب ترین قیمت برای شما تهیه و تولید نماید.

درباره این موضوع بیشتر بدانید:
تعویض شیشه اجاق گاز رومیزی

همچنین جهت تامین نیاز سایر هموطنان عزیز، ارسال شیشه های سکوریت مقاوم به حرارت، به صورت روزانه، توسط تیم تعمیرچی، به تمامی نقاط ایران صورت می گیرد و سایر هموطنان عزیز نیز می توانند با ارسال اطلاعات مربوط به شیشه مورد نظر خود به شماره ۰۹۱۰۱۹۶۰۳۹۹، نسبت به تهیه شیشه مورد نظر خود، اقدام نمایند.

تیم تعمیرچی با در اختیار داشتن باتجربه ترین متخصصین، در زمینه تعویض شیشه اجاق گاز در استان تهران نیز فعالیت دارد.

هزینه تعویض درب شیشه ای اجاق گاز نیز به دو فاکتور مهم بستگی دارد:

  • آدرس محل نصب
  • نوع اتصال شیشه به اجاق گاز. در اجاق گازهایی که شیشه به وسیله براکت به شیشه متصل می شود، پس از شکستن شیشه، خرده شیشه ها به این براکت ها متصل می مانند. این خرده شیشه ها و چسب موجود بر روی براکت باید طی ۵ تا ۶ مرحله به وسیله محلول هایی خاص شستشو شوند تا براکت ها با کمترین آسیب ممکنه از آن ها پاک شوند. بعد از این مرحله باید شیشه با چسب به براکت متصل شود و در قالب مخصوص قرار داده شود تا چسب به طور کامل خشک شود. بدیهی است که نصب این شیشه ها هزینه بالاتری نسبت به نوع زوار دار خواهد داشت.

جهت اطلاع از قیمت تعویض شیشه اجاق گاز، با تیم تعمیرچی تماس بگیرید و با مشاوره با متخصصین ما از موجودی و قیمت محصولات مطلع شوید.

Comments are closed.